عقده گشایی عادل الجبیر

عقده گشایی عادل الجبیر
کشورهای عربی که در طول چند دهه از شکل گیری کشور جعلی رژیم صهیونیستی شکست های مفتضحانه ای از این رژیم متحمل شده اند در اقدامی از سر عناد و کینه وزی و برای تشدید جنگ شیعه و سنی و ضربه زدن به ایران و محور مقاومت، حزب الله را که مایه مباهات جهان اسلام و شکست اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه شده بود به عنوان گروهی تروریستی معرفی کردند.

به گزارش الف، عربستان بعد از شکست طرح های مداخله جویانه اش در کشورهای مختلف منطقه ای نظیر عراق، یمن، بحرین و علی الخصوص در سوریه، درصدد انتقام گیری از ایران و نیروهای محور مقاومت مانند حزب الله و الحشد الشعبی افتاده است. به همین دلیل شورای وزیران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با هدایت عربستان ۱۲ اسفند ماه در بیانیه پایانی سی و سومین نشست خود در تونس، حزب الله لبنان را گروهی تروریستی خواند.

حزب الله تنها نیروی جهان عرب است که از سال ۲۰۰۰ تا کنون در قالب مقاومت اسلامی لبنان موفق شده بخش اعظم این کشور را از اشغال ارتش رژیم صهیونیستی آزاد کند. همچنین عملیات نظامی ارتش اسرائیل موسوم به ریشه کنی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ نه تنها ریشه این حزب را نکند که موفق شد ضربات سنگینی به اسرائیل وارد کند.

اما اوج مانور و بروز قدرت نظامی حزب الله را باید در جنگ سوریه مشاهده کرد؛ جایی که ارتش سوریه با کمک نیروهای حزب الله به پیشروی های فوق العاده ای دست یافت؛ به گونه ای که نیروهای تروریستی تکفیری که متکی به حمایت ها و پشتیبانی کشورهای غربی، عربی و ترکیه هستند شکست های بزرگی متحمل و زمین گیر شده اند.

اما عادی شدن روابط کشورهای عربی با اسرائیل که در راستای منزوی سازی ایران و نیروهای محور مقاومت در چند سال اخیر پدیدار شده، در تروریستی معرفی کردن حزب الله به اوج خود رسید و بدون شک این اقدام در درجه اول در راستای تامین منافع رژیم صهیونیستی بوده است.

در واقع تنها چند روز پس از آنكه شبكه ۱۰ اسرائیل گزارش داد یك هیئت بلندپایه از كابینه نتانیاهو به ریاض سفر و با مقامات آل‌سعود دیدار و گفت‌وگو كرده است، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه در كاخ پادشاهی خود با مارك شنایر، خاخام سرشناس صهیونیستی دیدار كرده است. بر اساس گزارش جروزالم پست، پادشاه بحرین در این دیدار خواستار افزایش سطح درگیری‌های جهان عرب با حزب‌الله لبنان تا حد امكان شده و تأكید كرده كه اتحادیه عرب باید حزب‌الله لبنان را به عنوان یك گروه تروریستی به رسمیت بشناسد.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داده که پادشاه بحرین در دیدار اخیرش با مارک شنایر در منامه گفت: گشودن کانال‌های دیپلماتیک میان برخی کشورهای عربی و اسرائیل مطرح است. اسرائیل نه تنها قدرت دفاع از خود را دارد بلکه از کشورهای عربی نیز می‌تواند دفاع کند.

البته عربستان برای تضعیف حزب الله و حمایت از برخی گروه های لبنانی، قبلاً اقدامات دیگری نظیر کارشکنی در تعیین رئیس جمهور لبنان و لغو کمک ۴ میلیارد دلاری به ارتش این کشور نیز انجام داده بود.

اگر چه تروریستی نامیدن حزب الله با بی میلی کویت و عمان، مخالفت های الجزایر، لبنان و عراق صورت گرفت اما ظاهراً عربستان تلاش هایی را برای پیش بردن هدفی مشابه در اتحادیه عرب را نیز آغاز کرده است. همچنین پایگاه استراتفور به نقل از یک سیاستمدار لبنانی گزارش داد که عربستان سعودی می خواهد یک گروه شبه نظامی در میان اردوگاه آوارگان سوری در لبنان علیه حزب الله ایجاد کند. به همین دلیل است که برخی معتقدند حزب الله با توطئه ای روبه رو است که صحنه گردانی آن را کشورهای غربی به عربستان سپرده اند تا در مراحل بعدی نیز اسرائیل وارد درگیری برای تضعیف هر چه بیشتر حزب الله شود.

در این راستا روزنامه الاخبار لبنان كه روابط نزدیكی با حزب‌الله دارد گزارش داده كه مسئولان امریكایی در دیدار با مسئولان لبنانی در واشنگتن اعلام كردند اسرائیل به آنها ابلاغ كرده كه برای جنگی جدید با حزب‌الله لبنان آماده می‌شود.

اخیراً نیز خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد بود در یک سفر محرمانه عادل الجبیر به همراه خالد الحمیدان، رئیس دستگاه اطلاعات این کشور به اراضی اشغالی رفته است که در آن طرفین مبادرت به هماهنگ کردن طرح هایشان علیه سوریه و لبنان نموده اند.

اما یک نکته واضح و مشخص است که توان رزمی حزب الله در این سالها و در جنگ با گروه های تکفیری به شدت افزایش یافته و در جنگ احتمالی با رژیم صهیونیستی، این گروه در مرزهای لبنان متوقف نخواهد شد و شهرک های اسرائیلی در شمال سرزمین های اشغالی نیز از این نبرد در امان نخواهند بود.




:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: